טירת הנאצים – אז ועכשיו

אין ספק שמשחקיות של משחק אינה תלויה רק בגרפיקה. להיפך – כמה מהמשחקים הטובים והפופולריים ביותר בהיסטוריה עבדו על גרפיקה בסיסית ולא מתוחכמת, כמו טטריס או אפילו האחים מריו בגירסת ה-8 ביט.

טירת הנאצים (Castle Wolfenstein) התחיל את דרכו כמשחק ל-Apple II וכבר אז נחשב לאחד המשחקים המורכבים והממכרים. אני זוכרת את עצמי יושבת ומסתכלת בעיניים כלות בדוד שלי, אז אלוף משחקי האפל, עובר בין החדרים במיומנות מקלדת מופלאה (היו ג'ויסטיקים אבל המשחק הזה עבד עם מקלדת), מחסל נאצים ובורח מהם, מרמה אותם בשקרים ומפעיל אזעקות. זה היה משחק מלחיץ, גם כשמישהו אחר שיחק אותו, בעיקר בגלל הקולות הדיגיטליים והצווחניים של הנאצים, שצרחו עליך בכל הזדמנות אפשרית.

המשחק השתנה והתקדם עם השנים, יצא בגירסאות חדשות ועשירות יותר בגרפיקה, יצר מותגי-על במשחקים כמו Doom ו-Duke Nukem והיווה אחד מהאבות הרוחניים של משחקי First Person Shooter.

ככה נראה טירת הנאצים בגירסתו הראשונה, ל-Apple II:

וככה הוא נראה בטריילר לגירסא החדשה ביותר:

אותו משחק. אותם עקרונות. הפרש של 28 שנים. Makes you wonder – מה נראה בעוד 28 שנים על מסכי המחשבים שלנו, אם בכלל יהיו מסכים ואם בכלל יהיו מחשבים?

11 תגובות ל-“טירת הנאצים – אז ועכשיו

  1. אוף… איזו נוסטלגיה.
    ועוד יום אחרי ההופעה של אור כשדים.
    ימים יפים 🙂

  2. Stoppppp!
    Commen Here!
    Your Pass?
    Your Pass?
    Your Pass?

    !-A-L-A-R-M-!
    🙂

    • אתה בטוח שלא התבלבלת בין וולפשטיין לcommandos – beyond enemy lines? חח..אני די בטוח ששמתי את אותו רצף משפטים גם שם!

      • בטוח במיליון אחוז.
        לא יודע מה הגבת בפוסט ההוא.
        הציטוט הנ"ל הוא מוולפנשטיין המקורי על האפל2

      • רויטל סלומון

        אתה אל תתווכח עם דייב על ענייני גיימינג 😛 הוא צודק.

    • רויטל סלומון

      היתה רק בעיה אחת – ה-your pass הזה נשמע כמו our spice או משהו כזה. לקח לי שנים להבין מה הם אומרים.

      • amitos

        אצלנו בקומודור64 זה נשמע כמו yospass
        אחחחחח אלו היו הימים…

  3. אהם…
    הסרטון הראשון שהבאת הוא מהמשחק השני בסדרה: Beyond Castle Wolfenstein לא מהמשחק הראשון, שם לא היו בכלל אישורי מעבר (המסומנים בספרות 1 עד 5)

    היו שם בעיקר תיבות שנפתחו אחרי הרבה זמן של לחיצה רצופה על מקש הרווח.

    עם זאת, אחד החידושים העיקריים של שני משחקי הדו-מימד היה היכולת ללכת לכיוון אחד ולירות לכיוון אחר. זה משהו שכמעט אי אפשר לבצע במשחקי גוף ראשון, אלא אם כן שני שחקנים עולים על טנק, אחד נוהג והשני יורה לכל הכיוונים.

    • רויטל סלומון

      חיכיתי! חיכיתי לראות מי יהיה הראשון שיעלה על זה. כל הכבוד 🙂

  4. אני תמיד קצת סקפטי לגבי כל העניינים האלה של מציאות מדומה וכו'. אבל כשאת מציגה את זה ככה, אחד ליד השני… פאק. עוד 28 שנה נחייה כולנו בתוך הולודק אחד גדול.

  5. גיא

    מצטרף לגיא מזרחי. אחח איזו נוסטלגיה. המשחקים הכי טובים היום לאפל 2 E. ביליתי שעות עם טירה גרמנית. כמה שומרים היה בחדר האחרון?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>