משלוח עם UPS? לא, תודה

UPS לא תודה

אחד הפוסטים הכי פופולריים בבלוג הזה הוא הפוסט על החברה הנכלולית GCX – חברת שילוח שעוסקת בהונאה שיטתית של ישראלים שמזמינים מוצרים מחו"ל, עם שירות לא קיים בעליל, חוצפה בלתי נגמרת ואינסוף שקרים.

אנחנו כבר ב-2019. אפשר להזמין כמעט הכל באינטרנט, וזה אפילו מגיע די מהר ברוב המקרים. אמזון תיכף נכנסת לישראל ולקמעונאים הישראלים רועדות הביצים. הרבה אתרים ישראלים מספקים שירותי שילוח די מהירים אם אתם מוכנים לשלם. אפילו המכס עונה למיילים ששולחים לו. יש התקדמות. ועם זאת, אנחנו עדיין בישראל, אז כצפוי – תמיד תוכלו למצוא מישהו שמנסה לזיין אתכם בחורים שאפילו לא חשבתם שיש לכם.

הייתם מצפים שחברה גדולה כמו UPS לא תיכנס לנישה הזו, אבל מה לעשות – זה מפתה מדי, כל החורים האלה. בחלק ניכר מהאתרים האמריקאיים (שהם לא אמזון), אפשרויות השילוח היחידות לישראל הן באמצעות חברות כמו UPS. זה מייקר משמעותית את המשלוח, אבל בצד הפיצוי – זה מגיע מהר מאוד, יש להם מערכת נוחה לתיאום שליחויות ולתשלום, והשליחים נחמדים למדי.

לשים לך תוסף לסוס?

מעצם היותי בלתי שפויה, אני הבעלים הגאה של סוס יחיד ומיוחד. למרות שתחום ציוד הרכיבה והסוסים התקדם יפה מאוד בישראל בשנים האחרונות, רוב הקניות שלי בתחום עדיין מתבצעות באינטרנט – בעיקר מטעמי מבחר ומחיר. לפני כמה חודשים החלטתי להתחיל לתת לטאלו תוסף צמחי שאמור לעזור לו עם בעיות במפרקים. בארץ אי אפשר להשיג את התוסף הזה בכמות שמתאימה לסוס, ולכן חפרתי, חיפשתי ומצאתי אפשרויות אחרות – אמזון וחנות ציוד רכיבה בארה"ב. ההזמנה הראשונה מאמזון עברה ללא תקלות, מלבד העובדה שלקח המון זמן עד שזה הגיע, והספק היה לא תקשורתי בעליל. אחר כך נגמרה לו הסחורה, והספקים הנוספים לא שלחו לישראל. אז פניתי לחנות אחרת בארה"ב, והזמנתי את התוסף ועוד כל מיני דברים. המשלוח היה יקר, אבל החבילה הגיעה מהר (דרך UPS), ואני מודה ומתוודה ששילמתי את כמה מאות השקלים ש-UPS ביקשו ולא חפרתי בנושא לעומק.

התוסף נגמר, והיה צריך להזמין עוד. הזמנתי. תוך יומיים החבילה נתקעה בגרמניה, ובמערכת המעקב של UPS הופיעה הודעה על בעיית מכס. SMS מ-"OPSI" (רק אלוהים יודע מה זה אמור להביע) ביקש ממני לפנות בדחיפות למייל של מישהו ב-UPS. פניתי. ענה די מהר, הבחור, והודיע לי שהחבילה בדרך לארץ, אבל שכאן יהיה צורך בבדיקת וטרינר ועוד כל מיני אישורים ועניינים, כדי לשחרר את החבילה מהמכס. מעניין, שכן החבילה בכלל עוד לא הגיעה למכס בארץ, אבל UPS כנראה יודעים לחזות את העתיד, ובלי לדעת מה יש בחבילה, הם כבר יודעים מה הולך לקרות.

המשכתי להתנהג כצרכנית חסרת אחריות, ואמרתי לנציג של UPS שאין בעיה, שייקחו את הכמה-מאות-שקלים עבור שקר כלשהו, ושיואילו בטובם לשחרר את החבילה.

אני לא מספיק בקיאה בחוקי המכס הישראלים ומה בדיוק היה התכסיס בסיפור הזה, אבל כנראה שהנציג של UPS ירה לעצמו ברגל בצורה כלשהי, במהלך הניסיון להוציא ממני כמה שיותר כסף, מכיוון שאחרי התכתבות מתישה ומחוצפת (לא ממש גסות רוח, אבל ככה על הגבול של דיבור נגוע), הוא הודיע לי שאי אפשר לשחרר את החבילה בלי רשיון יבוא. אין לי רשיון כזה, במפתיע, ולכן אמרתי לו להחזיר את החבילה לשולח. במקביל, פניתי לחנות האמריקאית ואמרתי להם שהמכס מסרב לשחרר את החבילה.

עושים לי סדר

עד לאותו רגע, אפשר לומר שמדובר במקרה די סטנדרטי. אבל מהרגע שהכנסתי את הספק לסיפור, כל העסק הפך לתעלומה מפותלת. האמריקאים, כצפוי, היו סופר שירותיים, בדקו במהירות ואמרו לי ש-UPS אומרים שאין שום בעיה עם החבילה ושהיא תגיע אליי בימים הקרובים. אפעס, כל הבלאגן הזה היה בפסח, כך ש"ימים קרובים" זה עניין נתון לפרשנות. בכל זאת, הייתי מוכנה לחכות כדי לקבל את התוסף החשוב הזה.

חיכיתי וחיכיתי, ומי לא בא? UPS. החבילה נותרה תקועה במערכת. האמריקאים המשיכו לטעון בעוז שאין שום בעיה עם החבילה. פתחתי בינתיים Case בפייפאל, ידידיי משכבר הימים. והנציג הישראלי של UPS? הוא כתב לי בנימוס: "בואי אני יעשה לך סדר" (כך במקור) והסביר לי שאין סיכוי שהחבילה תצא מהמכס. לא רק זה, הוא המשיך וטען שהשולח לא יצר קשר עם UPS ושהחבילה תוכרז כנטושה.

וואלה, לפחות אמר את האמת. אחרי כמה ימים של התכתבויות עם שני הצדדים, החבילה הוכרזה במערכת של UPS כנטושה. הודעתי לפייפאל שאני רוצה את הכסף בחזרה. השולח הפסיק לענות לי גם ככה. מצאתי באיביי אנגליה מישהו שמוכר את התוסף ושלח לי בדואר רגיל. וכבר כמעט הייתי מוכנה לקבל את העובדה שנעקצתי פה באלפייה, אבל פייפאל יצאו גברברים והחזירו לי את כל הכסף, כולל המשלוח.

שיחה מאירת עיניים בעניין עם חבר טוב, הבהירה לי שמדובר בשיטת עבודה של חברות השילוח בישראל, ושאני בטח לא הראשונה והאחרונה שנהנתה מהדחף הזה שיש להן, להוציא מאיתנו כמה שיותר כסף – כי כמה עשרות דולרים על משלוח זה בטח לא מספיק. הוא גם הסביר לי שיש הבדל עצום בין UPS הבינ"ל ובין הסניף הישראלי, מה שלא מאוד הפתיע אותי. אני, כמובן, לא אזמין יותר דרך חברות שילוח כמו UPS. אם ממש ארצה שמישהו יעשה עליי סיבוב, יש מגוון אפשרויות בשוק, ואף אחת מהן לא כוללת בדיקת וטרינר.

 

5 תגובות ל-“משלוח עם UPS? לא, תודה

  1. אודליה

    כבר עדיף לך לשלוח בתוך ארה"ב ולעשות שימוש עם חברת שילוח שמטפלת לך בכל התשלומים במעמד התשלום ואין לך מה להתעסק יותר עם אף אחד בארץ.

  2. נתן

    לא כל כך הבנתי, הרי כתבת כך: "זה מגיע מהר מאוד, יש להם מערכת נוחה לתיאום שליחויות ולתשלום, והשליחים נחמדים למדי."
    אז מה קרה פתאם שUPS התהפכו עלייך?
    ואם זה דבר ידוע שהסניף בארץ מוציא לכל החברה שם רע, איך זה החבר'ה הבינלאומיים לא מוציאים את המנכ"ל המקומי לחופשה דחופה בכלא ומסדרים את העניינים בסניף קטן המוציא להם שם כה רע בעולם?

    • זה באמת מגיע מהר, אבל זה כולל השתת עלויות מופרכות שאין להן שום הצדקה. פעם-פעמיים שילמתי ולא חשבתי על זה, הפעם הם פשוט ירו לעצמם ברגל עם האישור הווטרינרי וכל השטויות האלה, שמסתבר שלא יכול לעבור בלי רשיון יבוא. הם אפילו ניסו לשכנע אותי לבוא לנתב"ג לשחרר את החבילה בעצמי.

  3. יונתן

    במקרה הגעתי לבלוג שלך (בעיקר כדי לראות אם יש איפה להשיג בארץ מקלדת M) ונהניתי. אבל כשקראתי את זה, חשבתי שזה כנראה לא סביר אבל אם בכל זאת את לא מכירה את "נדנדה" של א. קישון, כדאי שתכירי. יש גרסה כאן https://www.israelhayom.co.il/article/246293.

  4. אושר

    הם ממש חוצפנים אני מבין אותך , אני רציתי להזמין פנסים לרכב שלי שאין בארץ כי הרכב ביבוא אישי מצאצי פנסים יפים באיזה אתר אבל גיליתי שרוצים כמעט 1300 שח משלוח דרך ups ואין חברת משלוחים אחרת שניתן לרכוש דרכה. וגם לא בטוח שזה כולל מיסים ומה יהיה במכס וזה כבר לא שווה תסיכון ומאוד מזעזע שהם גובהים סכום כל כך גדול וגם לא מתחייבים להביא את החבילה מהר .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>