עסקים כושלים בישראל: זה לא המצב, זו ההתנהלות

זה היה שרשור ארוך בטוויטר שלי, אז פשוט העברתי אותו לפה, שיהיה גם פוסט של בני אדם:

בעלי עסקים, אתם נכשלים כי אתם גרועים, לא רק כי המצב גרוע. פעם שנייה בשבועיים שקורה לי אותו סיפור מעצבן בהזמנה מאתרי סחר ישראלים. לרוב אני נמנעת מהזמנה מישראלים, בדיוק בגלל המקרים המתוארים להלן, אבל לפעמים צריך דברים דחוף או שלא משתלם להזמין מחו"ל.

בפעם הראשונה, ציוד כושר. הזמנתי כמה דברים מאתר כלשהו. התקשרו ואמרו שאחד מהם (החשוב לי ביותר) לא במלאי ויש דגם יקר יותר. הפרש של 45 שקלים. הייתי צריכה את זה דחוף (כי ככה) והסכמתי. כמה ימים אחרי, בדקתי מסקרנות את האתר, והפריט החסר עדיין הופיע שם, כאילו הוא במלאי. עכשיו לכי תאמיני שלא שיקרו לך כדי לדחוף לך מוצר יקר יותר.

והיום, אותו סיפור עם סוף שונה: הזמנתי טוסטר אובן מאתר ותיק למוצרי חשמל, שקניתי ממנו כמה פעמים. שעה וחצי אחרי ההזמנה, מתקשרים אליי לספר לי שפלוצלינג, הטוסטר הספציפי לא במלאי, אבל הפלא ופלא, נס! יש אחד אחר, יותר יקר. מאחר שמדובר בפאקינג טוסטר שאפשר לקנות מ-923 חנויות שונות וממש לא אכפת לי, אמרתי למתקשרת שתבטל את ההזמנה. ואז התרחש עוד נס! היא פתאום במפתיע הצליחה לגרום לכך שאקבל את הטוסטר הנחשק במחיר של הטוסטר המקורי שהזמנתי. ההפרש, אגב, היה כמה עשרות שקלים, אבל מבחינתי זה כבר היה עניין עקרוני.

בעלי עסקים קטנים, קמעונאים, כאלה שמחזיקים אתרי סחר – אתם מגרדים לעצמכם בתחת שוב ושוב ושוב ומתפלאים שהוא אדום. תנהלו את המלאי שלכם כמו שצריך, אנחנו במאה ה-21 ולא במחסן עם כרטיסיות; תפסיקו לנסות לעבוד על לקוחות בשביל 50 שקל, למה יש אלף כמוכם,  ותלמדו את השליחים שלכם שאם לקוח הזמין משהו במשלוח, הוא לא אמור לרדת למטה שלוש, שמונה או חצי קומה כדי לאסוף את המשלוח משליח עצל. אחר כך, כשאנשים מזמינים בהמוניהם מאמזון ואיביי ועלי אקספרס, אל תלכו לבכות לשר האוצר. זה לא בגלל המע"מ. זה בגללכם.

2 תגובות ל-“עסקים כושלים בישראל: זה לא המצב, זו ההתנהלות

  1. אמיר

    שפלוצלינג???

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>