יש מי שחושב ש-Second Life צריכים להתחיל לדאוג. גוגל השיקה עולם וירטואלי תלת מימדי משל עצמה, שנקרא בשם החשוד מאוד Lively (רק אני עשיתי ישר את הקישור ל-Live של מיקרוסופט?).
אישית, מעולם לא הצלחתי להתחבר לז'אנר ה-Sims הזה. אולי זה בגלל שנתקעתי איפשהו בעולמות ה-MUD הטקסטואליים וסירבתי להתקדם מחשש לחיי ולקריירה שלי. אני מניחה שזה בגלל בעיקר שכל ההתעסקות המשונה הזו נראית לי חסרת טעם. מילא, כשמדובר במשחק כמו World of Warcraft – את זה אני יכולה להבין בהחלט. אבל סתם לייצר איזה אוואטר שישוטט, חסר תוחלת, בחדרים ריקים עם רהיטים ויתקשר עם אוואטרים מכוערים אחרים? למה זה טוב? אני בטוחה שיהיה מי שירצה לי על תרבות דיגיטלית, מציאות חלופית, בריחה אל הדמיון, "האני האחר" ועוד כל מיני מונחים שמנסים להפוך את ההתעסקות הזו לבעלת משמעות כלשהי.
מצד שני, גוגל חושבת שזה טוב. גוגל בינתיים יודעת מה שהיא עושה, אז אולי אני מפספסת פה משהו עקרוני. אולי הם המציאו פה מחדש את הגלגל. כדי לבדוק, הורדתי את ההתקנה הקצרה-יחסית של Lively. ובכן, לא גלגל ולא יער.
הממשק חביב וידידותי. האופציות מעטות יחסית. הקונספט פשוט – בנו לעצמכם אוואטר, סדרו לעצמכם חדר מפנק ותקשרו עם אחרים. את החדר שלכם אפשר גם להטמיע בבלוג או באתר האישי. Whoopy! אם יש לכם חשבון בג'ימייל, לא תצטרכו לעשות הרבה כדי להתחיל לשחק בשטות הזו.
הגרפיקה נחמדה, התפעול לא מסובך. משהו להעסיק את הילדים בקיץ. לא התעלפתי (למרות שחם מאוד היום) ולא נרשמו ריטוטי נפש חזקים במיוחד. סתם עוד אפליקציה תלת מימדית לאנשים משועממים.
בטק-קראנץ' מדברים על מספרים מרשימים: 345 מיליון דולר הושקעו עד כה השנה בעולמות וירטואליים שונים. הסכומים הגדולים במיוחד הושקעו במפתחי MMOG – משחקי מולטימדיה מרובי משתתפים (Massively multiplayer online games), ולאור ההצלחה הבלתי נגמרת של WoW, כנראה שיש סיבה למה קרנות שופכות לשם כסף. ככל שבחוץ יהיה יותר מדכא, ככה יהיו יותר סיבות לברוח לאיזה עולם וירטואלי, בו הניצחון כמעט מובטח. ואם לא הניצחון, לפחות הרג הזמן.
רק אני והעציץ שלי
אכן, זה צעצוע לא ממש מעניין.
הסיבה היחידה שבגללה נהניתי לחטט בו קצת, היתה עקב חיבתי לעיצוב פנים. אבל גם מזה נגמר לי כבר…