שובה של המציאות המדומה… שוב

מציאות מדומה בדיזנגוף סנטר. רגע, איזה יום היום? אנחנו לא שנייה לפני שנת 2020? כי לרגע היה נדמה לי שאנחנו שוב בתחילת שנות התשעים של המאה שעברה.

אנחנו כמעט 30 שנה אחרי שהוקם בישראל מתחם המציאות המדומה הראשון (קראו לו VR). הטכנולוגיה השתנתה, לכאורה, והשתפרה – קצת פחות לכאורה, ועדיין – מתחמי מציאות מדומה נפתחים ונסגרים כמו דלתות ב-FPS עם גיימר נודניק.

ב-VR המקורי הייתי מדריכה. ב-2017 ניסיתי את מתחם המציאות המדומה החדש כגיימרית. המתחם שהיה בסינמה סיטי נסגר, ולדעתי כל המיזם כשל. ועכשיו נתבשרנו על מקום חדש – level3 – הממוקם בדיזנגוף סנטר. קשה להתעלם מהאירוניה.

המקום החדש מתגאה בטכנולוגיה חדשה של HTC (שהושקה לפני כמעט שנתיים) – מערכת שנקראת Vive Pro. המשקפיים אותם משקפיים, אבל במקום ג'וייסטיקים אתם מקבלים "רובה", ושמים לכם גם תיק על הגב.

יש משחקי זומבים, דרקונים ועוד כל מיני. לא הייתי עדיין במקום, אבל אני מניחה שאבקר שם, אם כי בהתלהבות פחותה. המתחמים האלה לא מחזיקים מעמד, ועדיין לא הצלחתי למצוא את הסיבה המדויקת לכך. מבחינה חטופה, ניהול הסושיאל שלהם נראה מחופף ולא מכוון למקומות הנכונים, האתר של מי שבנה להם את האתר הוא בדיחה עצובה (מלא בפרויקטים שהם תוכן דמו מתבנית הוורדפרס, המייל ב-header הוא info@yoursite.com ובואו לא נדבר על העברית העילגת), לא מוצאים את המקום בחיפוש אורגני בגוגל – רק דרך פרסומת, המחירים של המשחקים לא זולים בכלל, ואני לא לגמרי בטוחה שהמיקום נכון למתחם גיימינג – שסגור בשישי בערב ופתוח רק במוצ"ש.

אשמח לראות מתחם כזה מצליח, אבל ההיסטוריה ותרבות העסקים המחופפים בישראל כנראה יגרמו גם למקום הזה להיסגר, וחבל. כמו כן, כל הטכנולוגיה המשוכללת הזו שלכם ולא יכולתם להביא את Dactyl Nightmare?

3 תגובות ל-“שובה של המציאות המדומה… שוב

  1. שבשבת

    כשקראתי על המתחם החדש, גם אני חשבתי על האירוניה. אומנם לא התנסיתי בזמנו במשחק במתחם המציאות המדומה, אבל אני זוכר ששהיתי שם וראיתי אנשים משחקים. ד"א, זוכר במקרה באיזו שנה זה היה בדיוק?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>