חזית נוספת מול טוויטר: פייסבוק משיקים את פייסבוק לייט

טוויטר הוא הצלחה מסחררת במובנים רבים, למרות שיש יותר מדי אנשים שנוטים להשתמש בשירות הזה כדי לשלוח ספאם ולהציק באופן כללי.

מעבר לכל הנתונים והמספרים, העובדה שחברות האינטרנט הגדולות ביותר נלחצות ומגיבות להצלחה של טוויטר, היא ההוכחה המשמעותית ביותר לכך שהשירות הזה תופס – תופס טראפיק, תופס מוניטין ובסופו של דבר עלול לתפוס הכנסות לחברות המתחרות.

כשמדברים על המתחרים של טוויטר, השם הראשון שעולה הוא פייסבוק. על פניו, נראה שפייסבוק הוא האתר שסובל הכי הרבה מההצלחה של טוויטר. אמנם, לכאורה, פייסבוק מספק הרבה יותר אפשרויות (לשמור תמונות, לשחק באפליקציות טיפשיות ולהכניס הרבה יותר פרטים בפרופיל האישי, למשל), אבל כנראה שהיוזרים גילו שלא צריך את כל השטויות האלה. המינימליזם והזריזות של טוויטר הופכים אותו לכלי רב עוצמה – דווקא בגלל שהוא לא עמוס בשטויות (לפחות לא מבחינת השירות. השטויות באות מהיוזרים).

אין ספק שפייסבוק בלחץ, וזו כנראה הסיבה שהם משיקים את פייסבוק לייט – שירות חדש ונסיוני, שאמור להוות תחרות ישירה לטוויטר. מדובר בגירסה רזה ומינימליסטית של פייסבוק, בלי כל הרעשים שמסביב. מרכז המסך של משתמשי פייסבוק לייט מוקדש, באופן לא מפתיע, לעדכוני סטטוס – ממש טוויטר. בצד שמאל יש ניווט שמאפשר הגעה לפריטי פייסבוק אחרים, כמו הפרופיל וה-Wall – וזהו.

כל זה בא שנייה וחצי אחרי שפייסבוק רכשו את FriendFeed והרחיבו עוד קצת את דריסת הרגל שלהם בתחום הרשתות החברתיות והסטטוסיות. ושנייה ורבע אחרי שגוגל השיקו את גוגל קפאין, מנוע החיפוש המשודרג-מחודש-משופר שלהם, שנועד (גם) להתחרות במונופול זמן האמת שהוא טוויטר.

אין ספק שטוויטר מלחיץ את ה-Powers that be. ענקיות האינטרנט האלה, גוגל ופייסבוק, לא מקשיבות כל כך לקולות היוזרים הפשוטים. נראה שהרבה פעמים מתקבלות שם החלטות שנוגדות כל היגיון ומחשבה על המשתמשים – כולל פגיעה בפרטיות ובשימושיות.ההצלחה של טוויטר מדברת בעד עצמה, וגורמת לגוגל, פייסבוק ועוד כל מיני מפלצות אינטרנט להבין שתמיד יכול לקום איזה אתר קטן ולא יומרני, ולגנוב להם לקוחות, זמן גלישה ובסופו של דבר גם כסף. אז אולי, בכל זאת, כדאי להקשיב קצת לרצונות ולבקשות של המשתמשים הקטנים והעלובים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>