מוזילה משיקה פיירפוקס למפתחי אתרים

פיירפוקס למפתחי אתרים

קשה, קשה לאהוב את פיירפוקס בשנים האחרונות. בתחילת דרכו, הוא היה דפדפן פורץ דרך, חדשני, כיפי ובעיקר – עזר לנפץ את המונופול של מיקרוסופט על שוק הדפדפנים. השנים עברו, כרום נולד והתחרות בשוק עזה מתמיד, ומיקרוסופט אפילו לא יצאה מהמשחק. עם זאת, פיירפוקס עושה צרות. יותר מדי עדכוני גרסאות, זליגת הזיכרון הנצחית ונסיונות מפגרים להידמות לכרום – כל אלה ועוד, נוגסים קשות בנתח השוק של הדפדפן שהיה בדרכו לתהילת עולם.

ועם זאת, פיירפוקס הוא עדיין הדפדפן האהוב עליי, והוא משמש אותי ככלי עיקרי כשאני עוסקת בפיתוח אתרי וורדפרס. התוספים הנפלאים שאפשר להתקין עליו, מפיירבאג, דרך קולורזילה ועד כלי מדידה של פיקסלים, הופכים את עבודת הפיתוח לקלה ואיכותית יותר.

ולכן, ההודעה על השקת גירסה מיוחדת של פיירפוקס למפתחי אתרים תפסה את תשומת לבי. אני סקרנית מאוד לדעת מה יוציאו תחת ידיהם המהנדסים של מוזילה, והאם זה יהיה מוצר כל כך חדשני ודרמטי, כפי שהם מרמזים בטיזר טריילר שהם הפיקו לכבוד האירוע. ההאשטג המיועד הוא #fx10.

מפתחי אתרים ידועים כיצורים בררניים וקפדניים. מוזילה תצטרך לייצר דפדפן מרשים באמת כדי לשמר את נתח השוק קשה העורף הזה. הפוסט בבלוג של מוזילה טוען שמדובר בדפדפן חדש לגמרי, שנוצר על ידי מפתחי אתרים בשביל מפתחי אתרים, וכי הוא משלב בתוכו כמה תוספים איכותיים שכבר קיימים בשוק. השקת הדפדפן תיערך ב-10 בנובמבר, ואז נראה אם נקבל דפדפן חדש ומגניב, או טלאים של קונספט שאין לו אחיזה במציאות.

3 תגובות ל-“מוזילה משיקה פיירפוקס למפתחי אתרים

  1. עם כל הכבוד לכרום, אין לו תחליף בכל מה שקשור לתוספים ולכלי פיתוח. הוא כלי העבודה העיקרי שלי ובמחשב האישי שלי אני גם גולש בו כל הזמן.

    • גם אני משתמשת בעיקר בפיירפוקס לפיתוח וגלישה, אבל תודה שהוא נהיה בעייתי.

  2. יניב

    נשמע מעניין, בתור משתמש פיירפוקס וותיק ומפתח בהחלט אשמח לבדוק את זה. 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>